Sport a mentálhigiénia érdekében

A megfelelő mértékű és rendszerességű testmozgás fontos részét képezi egészséges életmódunknak. Természetesen, ma már köztudott, hogy az étrend adja egészségünk 70%-át, a testmozgás pedig a 30%-át, főleg egy fogyókúra esetén ezeket az arányokat fontos figyelembe venni.

Ám ez nem jelenti azt, hogy akkor a 30% már úgyis elenyésző rész, nem is fontos. A testmozgás nemcsak testünkről szól, egyaránt hatással van a lelkünkre is. Mivel élesebbé és erősebbé teszi az elmét is, fel is frissíti azt. Vannak sportágak, melyek pontosan a higgadt, gyors és ösztönösen jó döntéshozatalt fejlesztik. A célkitűzések állandóan pozitív keretet adnak a sport élményének, egyfajta ösztönző rendszerbe helyezik azt, másrészt pedig a sikerélmények emelik a jókedvet és az önbizalmat.

Emellett pedig a sport, legalább napi fél óra testmozgás képes rendszerezni a gondolatainkat, kiszellőztetni a fejünket. Nem feltétlen oldódnak meg ettől a problémák, de a feszültség csökkentésére, a fáradt felgyülemlett gőz kieresztésére is kiválóan alkalmas tevékenység. A természetben mozgás plusz energiákkal tölt fel, hiszen közben szabad ég alatt töltjük az időt, ami ráadás a léleknek.